Ciutadania

Exercicis Genoll

Mostrant 1 a 5 de 5 categories

  • ActiusPlegar

    • 008. Diagonal de Kabat II

      Estirat sobre l'esquena comencem amb la cama flexionada i penjant de la llitera, fem extensió de genoll a l'hora que elevem la cama cap amunt i cap a dins amb la punta del peu mirant enfora.

    • 007. Diagonal de Kabat I

      Estirat sobre l'esquena amb la cama lesionada creuada per sobre de l'altre. Pugem cap amunt i cap enfora amb la punta del peu cap a dins.

    • 006. Co-contraccions bipodal

      Recolzat contra la paret amb els genolls semiflexionat, anem baixant fins que quedin a 70º mantenint la posició el temps que poguem i tornem a pujar.

    • 005. Co-contraccions a 45º

      Panxa amunt amb flexió de maluc 90º, recolzem els peus a la paret amb flex de genoll 45º. Apretem els peus contra la paret mantenint la posició 3 segons.

    • 004. Flexió activa de maluc

      Estirat sobre l'esquena elevem la cama mantenint-la ben estirada durant 3 segons.

    • 003. Extensió de genoll amb cunya

      Panxa amunt, amb cunya de 45º sota genoll. Realitzem extensió sense desenganxar el genoll del coixí. Intentem estirar la cama al màxim, un cop estirada por-tem la punta del peu en flexió dorsal del peu.

    • 002. Extensió de genoll en Sedestació

      Assegut a la cadira, estirem el genoll mantenint la cama en extensió i la tornem a doblegar.

    • 001. Flexió de genoll en DS

      Estirat sobre l'esquena flexionem el genoll fent lliscar el peu sense aixecar-lo.

  • AssistitsPlegar

    • 002. Flexió assistida

      Asseguts, deixem penjar la cama. Amb la cama bona apretem la dolenta de manera que la fem anar en flexió. No passem de 90º.

    • 001. Extensió assistida

      Asseguts, deixem penjar la cama. Amb la cama bona a sota, ajudem a pujar la dolenta de manera que no arribem a fer extensió completa.

  • EstiramentsPlegar

    • 010. Estirament lumbar

      Panxa amunt, cames doblegades, portar els genolls d'un costat a l'altre a poc a poc, notant el moviment i estirament a la columna lumbar.

    • 009. Estirament actiu cadena posterior

      Dempeus, amb els peus lleugerament separats i els genolls flexionats, col·loquem les mans a terra i intentem estirar els genolls sense desenganxar les mans de terra. Mantenim 3 seg.

    • 008. Estiraments rotadors externs

      Creuar cama. Agafem el genoll i el portem en direcció al pit contrari notant l'estirament a la regió glútea. També es pot fer en posicó estirada.

    • 007. Estiraments Extensors maluc DS

      Panxa amunt. Agafem el genoll de la cama a estirar amb les dues mans i el portem en direcció al pit fins notar l'estirament.

    • 006. Estiraments flexors maluc DS

      Panxa amunt, deixem caure la cama a estirar. Notarem l'estirament a la cara anterior de cuixa i potser també a l'engonal.

    • 005. Estiraments ABD DL

      De costat, la cama a estirar és la de dalt. L'avancem una mica i la deixem caure pel seu propi pes. Notarem l'estirament a la cara lateral de la regió glútia.

    • 004. Estiraments ADD B

      Drets, aixequem la cama de costat, a una alçada tolerable. Inclinem el cos en direcció a la cama notant l'estirament a la zona adductora de la cuixa elevada, a la cara interna.

    • 003. Estiraments isquiotibials S

      Assegut amb la cama lesionada ben estirada, col·loquem una tovallola a la punta del peu i estirem cap a nosaltres mantenint-lo 3 seg.

    • 002. Estiraments Isquiotibials B

      Drets, de cara a una cadira, alcem la cama amb genoll estirat. Portem pit endavant en direcció al genoll. Notem l'estirament a cara posterior de cuixa. Esquena recta.

    • 001. Estiraments Quàdriceps B

      Drets, agafem amb la mà el peu de la cama a estirar, dobleguem el genoll i el portem enrere. Notem l'estirament a cara anterior de cuixa. No separar el genoll de l'altra cama.

  • PropioceptiusPlegar

    • 010. Propioceptiu unipodal sobre esglaó amb pilota

      Ens posem damunt d'un esglaó, o un coixí, amb un sol peu (el peu afectat) i amb una pilota a les mans ens l'anem passant d'una mà a l'altre, per davant i per darrera.

    • 009. Propioceptiu unipodal dinàmic sobre esglaó

      Pujar sobre l'esglaó amb l'extremitat afectada, i intentarem aguantar l'equilibri sobre l'esglaó,mantenint l'altre cama una mica tirada enrere, durant 3-5 segons. Baixem de l'esglaó. I repetirem l'exercici tantes vegades com indiqui el fisioterapeuta.

    • 008. Propioceptiu unipodal sobre esglaó

      Estant de peu sobre l'extremitat afectada, intentarem aguantar l'equilibri sobre d'un esglaó,mantenint l'altre cama una mica tirada enrere.

    • 007. Propioceptiu unipodal dinàmic

      Estant de peu sobre l'extremitat afectada, intentarem aguantar l'equilibri, al mateix moment en que movem la cama no afecta, cap endavant i amunt, cap enrere, i obrint la cama cap al costat. Provocant-nos desequilibris.

    • 006. Propioceptiu unipodal amb ABD de maluc

      Estant de peu sobre l'extremitat afectada, intentarem aguantar l'equilibri mantenint l'altre cama una mica oberta cap al costat.

    • 005. Propioceptiu unipodal amb flexió de maluc

      Estant de peu sobre l'extremitat afectada, intentarem aguantar l'equilibri mantenint l'altre cama una mica desplaçada endavant i amunt.

    • 004. Propioceptiu unipodal amb pilota B

      Estant de peu sobre l'extremitat afectada, intentarem aguantar l'equilibri però amb una pilota sota el taló.

    • 003. Propioceptiu bipodal antero-posterior

      De peu, amb les cames lleugerament separades i els genolls semiflexionats, basculem el nostre pes cap endavant i cap endarrera.

    • 002. Propioceptiu bipodal posterior

      Estabilitzats amb peus ben col·locats al terra i re-partint el pes per igual. Portar el tronc enrere de manera que el pes ens caurà a nivell de talons. Mantenir l'equilibri.

    • 001. Propioceptiu bipodal anterior

      Estabilitzats amb peus ben col·locats i repartint el pes per igual. Fem moviments de tronc endavant de manera que el pes caigui a nivell d'avantpeu. Mantenir equilibri.

  • ResistitsPlegar

    • 001. Extensió de genoll amb pes

      Assegut amb un pes lligat a l'extremitat afectada, estirem la cama el màxim possible, aguantant l'esforç durant 3-5 segons.

  • Imprimir exercicis

Pujar