Informació corporativa

Notícies

<< tornar al llistat de notícies

5 d'octubre de 2012

Entra en funcionament el 061 CatSalut Respon, el telèfon de Salut de Catalunya

És el resultat de la suma del servei Sanitat Respon i del 061, amb l’objectiu d’optimitzar els recursos i millorar l’eficàcia.

Donarà atenció telefònica les 24 hores els 365 dies de l’any i atendrà totes les demandes de Salut, tant urgents com d’informació.

Com sempre, en cas d’emergència cal trucar al 112. Per a la resta de temes de Salut, cal adreçar-se al 061 CatSalut Respon.

El Departament de Salut posa en marxa el 061 CatSalut Respon, el nou telèfon de Salut de Catalunya, on s’han d’adreçar totes aquelles persones que tinguin un dubte o problema relacionat amb la Salut i sempre que no es tracti d’una emergència.

El 061 CatSalut Respon neix amb l’objectiu d’apropar la salut al ciutadà i de convertir-se en la porta d’entrada telefònica al sistema de salut que l’asseguradora pública de Catalunya posa a la seva disposició. Un dels objectius del Pla de salut 2011-2015 és que els ciutadans coneguin el paper del Servei Català de la Salut com a asseguradora pública.

Al servei que fins ara donava Sanitat Respon se li suma un telèfon, el 061, fàcil de recordar, de ràpid accés i de molt baix cost, que gran part de la ciutadania catalana ja associa amb la salut i l’atenció a les urgències domiciliàries.

Funciona les 24 hores els 365 dies de l’any, i compta amb els professionals que fins ara desenvolupaven la seva tasca a Sanitat Respon i al 061, ja que es tracta de sumar serveis en un sol telèfon d’entrada per facilitar-hi l’accés al ciutadà. Així, darrere el 061 CatSalut Respon hi ha més de 200 professionals de la salut, entre professionals mèdics, d’infermeria i teleoperadors, que resolen tots els temes de salut que no són emergències, des de la renovació de la targeta sanitària fins a donar orientacions de com s’ha de tractar la febre d’un nadó, passant per un dubte en l’administració de la medicació o qualsevol altre problema de salut.

Actualment el servei atén prop de 6.000 trucades al dia, de les quals el 56% són resoltes telefònicament i el 44% generen una mobilització d’un recurs sanitari quan és necessari (metge a domicili, ambulància o helicòpter medicalitzat).

D’aquesta manera es posa en marxa un model que ja és una realitat a altres països com el Regne Unit i que pretén no col•lapsar el telèfon d’emergències 112, comú a tot Europa.


El telèfon 902 111 444 serà el número que caldrà utilitzar, a partir d’ara, per programar la cita prèvia per als serveis de medicina de família, pediatria, infermeria, odontologia i treball social de l'Institut Català de la Salut.
 

Enllaços relacionats