Informació corporativa

Notícies

<< tornar al llistat de notícies

5 d'abril de 2013 - Per: Comunicació

A partir del dia 13 d'abril, l'atenció continuada i urgent dels caps de setmana i festius s'ubicara a l'Hospital

L’octubre del 2009 es va modificar el model de l’atenció continuada i urgent nocturna dels centres d’atenció primària a l’Alt Penedès. Aquest nou model s’emmarca en el Pla de salut 2011-2015, instrument estratègic del Departament de Salut, que preveu la transformació de l’atenció a les urgències per donar respostes més adequades a les necessitats i requeriments del ciutadans pel que fa a l’atenció més immediata i urgent.

Ara continua el desplegament d’aquest model i així, a partir del dia 13 d’abril, s’optimitzarà l’atenció que s’ofereix en horari diürn els dissabtes, diumenges i festius al CAP de Vilafranca del Penedès, als usuaris de les Àrees Bàsiques ABS Penedès Rural i Vilafranca Urbana, unificant els recursos en un sol punt ubicat a l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès (HCAP). Els professionals que duien a terme l’atenció al CAP Alt Penedès es traslladaran al nou punt d’atenció continuada (PAC) de l'atenció primària, ubicat al’HCAP amb els avantatges que això comporta pel que fa a disposar d’un únic punt d’entrada amb un triatge únic, a l’hora que s’incrementa la resolució de l’atenció primària ja que els professionals disposaran de més mitjans diagnòstics al seu abast.

Per tant, a partir del 13 d’abril, l’horari d’atenció del CAP Alt Penedès serà de 8 a 21 h, de dilluns a divendres; fora d’aquest horari l’atenció es dispensarà al PAC de l'atenció primaria, ubicat a l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès. A més, a partir d’aquesta data, s’unifica l’atenció domiciliària per a tot l’Alt Penedès, amb un únic equip també ubicat a l’HCAP. D’aquesta manera també s’amplia i es potencia la gestió de l’atenció domiciliària del 061/CatSalut Respon a dissabtes, diumenges i festius per a tot l’Alt Penedès. La seva extensió permet assegurar la continuïtat assistencial i cobreix les necessitats sanitàries d’atenció continuada i domiciliàries fora de l’horari d’obertura del CAP alhora que contribueix a descongestionar els serveis d’urgències hospitalaris.

L’ordenació de l’atenció urgent vol continuar potenciant l’atenció telefònica per evitar als ciutadans desplaçaments innecessaris. Per això, fora de l'horari d'atenció dels centres d'Atenció Primària , els ciutadans que tinguin alguna urgència han de

·         Trucar al número de telèfon de 061 CatSalut Respon, on els atendrà un professional sanitari que indicarà quina és l’acció més adequada per resoldre el seu problema de salut. Els ciutadans, igual que ara, han de trucar al 061 CatSalut Respon, on des de la central reguladora fan el cribratge  de la demanda del ciutadà i activen el recurs més eficient. La resposta pot ser donar consells sanitaris, ja que a la central hi ha metges i infermeres, o bé enviar l’equip d’atenció domiciliària a casa seva, o bé adreçar al pacient a l’hospital Comarcal de l’Alt Penedès. Si la urgència ho requereix, s’enviarà una ambulància per assistir i/o traslladar al pacient a l’hospital adient.

·          Com sempre, en cas emergència sanitària cal trucar al 112.